Pedagógiai irányok
Szakmai programunk kialakításánál szem előt tartottuk a sokszínűséget, hogy mindenki megtalálja az érdeklődésének megfelelő tevékenységet és a képességeihez illő fejlődési tempót. Fontos, hogy a fiatalok megkapják azt a kibontakozási lehetőséget, amelyet a formális oktatási rendszer nem biztosít számukra és, hogy eközben minél több élmény és pozitív megerősítés érje őket, amihez ritkán jutnak hozzá.
Egyik legalapvetőbb pedagógia elvünk a gyermekközpontú szemlélet.
Ennek a szemléletnek értelmében munkatársaink, ezeket az elveket mindig szem előtt tartják:
- figyelemmel kísérik a programban résztvevő fiatalok személyes fejlődését, testi és lelki állapotainak változásait;
- legjobb szakmai tudásuk szerint segítenek a hozzájuk tartózó fiatalnak (mentoraltjainak);
- elköteleződnek saját, folyamatos szakmai fejlődése mellett, amelynek érdekében képzéseken, tanulmányutakon vesznek részt, szakemberekkel ismerkednek és kapcsolatokat építenek;
- folyamatos szakmai fejlődésüket a fiatalok fejlődésének szolgálatába állítják.
Céljaink:
1. Személyiségfejlesztés:
- erősödjön a gyerekek pozitív énképe és mélyebb önismerettel rendelkezzenek,
- megtapasztalják a közösség erejét, a saját felelősséget, az alkotás és az „én is képes vagyok valamire” élményét,
- találjanak egy biztonságos környezetet,
- felszerelkezzenek pozitív megküzdési technikákkal.
2. Közösségi aktivitás fejlődése:
- a gyerekek felfedezzék a csapatmunka erősségeit,
- értékként tekintsenek a sokszínűségre,
- képesek legyenek a konfliktusok kezelésére,
- értsék a társadalmi felelősségvállalás fontosságát,
- vegyenek részt közösségi kezdeményezésekben.
3. Iskolai sikerélmények, készség- és képességfejlesztésen keresztül:
- érdemjegyek átlagának növekedése,
- a gyerekek elköteleződjenek a hozzáértés (képesítés) fontossága mellett, tudatosuljon bennük, hogy miben tehetségesek és melyek az érdeklődési köreik,
- képessé váljanak személyes életútjaik megtervezésére, megvalósítására,
- elkerüljék a korai iskolaelhagyást.