Pedagógiai irányok

Szakmai programunk kialakításánál szem előt tartottuk a sokszínűséget, hogy mindenki megtalálja az érdeklődésének megfelelő tevékenységet és a képességeihez illő fejlődési tempót. Fontos, hogy a fiatalok megkapják azt a kibontakozási lehetőséget, amelyet a formális oktatási rendszer nem biztosít számukra és, hogy eközben minél több élmény és pozitív megerősítés érje őket, amihez ritkán jutnak hozzá.

Egyik legalapvetőbb pedagógia elvünk a gyermekközpontú szemlélet.

Ennek a szemléletnek értelmében munkatársaink, ezeket az elveket mindig szem előtt tartják:

-         figyelemmel kísérik a programban résztvevő fiatalok személyes fejlődését, testi és lelki állapotainak változásait;

-         legjobb szakmai tudásuk szerint segítenek a hozzájuk tartózó fiatalnak (mentoraltjainak);

-         elköteleződnek saját, folyamatos szakmai fejlődése mellett, amelynek érdekében képzéseken, tanulmányutakon vesznek részt, szakemberekkel ismerkednek és kapcsolatokat építenek;

-         folyamatos szakmai fejlődésüket a fiatalok fejlődésének szolgálatába állítják.

 

Céljaink:

1. Személyiségfejlesztés: 
- erősödjön a gyerekek pozitív énképe és mélyebb önismerettel rendelkezzenek, 
- megtapasztalják a közösség erejét, a saját felelősséget, az alkotás és az „én is képes vagyok valamire” élményét, 
- találjanak egy biztonságos környezetet, 
- felszerelkezzenek pozitív megküzdési technikákkal.

2. Közösségi aktivitás fejlődése: 
- a gyerekek felfedezzék a csapatmunka erősségeit, 
- értékként tekintsenek a sokszínűségre, 
- képesek legyenek a konfliktusok kezelésére, 
- értsék a társadalmi felelősségvállalás fontosságát, 
- vegyenek részt közösségi kezdeményezésekben.

3. Iskolai sikerélmények, készség- és képességfejlesztésen keresztül: 
- érdemjegyek átlagának növekedése, 
- a gyerekek elköteleződjenek a hozzáértés (képesítés) fontossága mellett, tudatosuljon bennük, hogy miben tehetségesek és melyek az érdeklődési köreik, 
- képessé váljanak személyes életútjaik megtervezésére, megvalósítására, 
- elkerüljék a korai iskolaelhagyást.